نهضت تغذیه، گامی در بازسازی سنگر هایی به بلندای تاریخ۱

نهضت تغذیه، گامی در بازسازی سنگر هایی به بلندای تاریخ۱

غربی‌ها در دوران رنسانس علم را اینجور تعریف کرده اند که: «علم چیزی است که حس می کنیم و می بینیم و لا غیر.» اینکه علم چیزی است که حس می کنیم و می بینیم قبول، ولی اینکه غیر از این‌ها علم نیست اصلاً قابل قبول نیست. چرا که وقتی فقط در بند محسوسات باشیم دیگر دین و خدا و پیغمبر معنا ندارد . لازمه محدود کردن عالم در حس انکار خداوند است و بخاطر این است که روایات معصومین مظلوم واقع شده است.

dfdfdg

در کشورهای اسلامی از جمله ایران که مهد اسلام با اکثریت شیعه بوده و کانون نشر تفکرات دینی در آن خروشان است و از سویی دیگر کشورهای دارای زمینه طولانی و عمیق از حیث تمدن و فرهنگ است، رفتارهای مردم بطور مستقیم و غیر مستقیم آکنده از علاقه به فرهنگ دینی است و لی هرگاه شخصیت های علاقه مند دینی در حوزه علم وارد می شوند تقریباً تمامی مطالب را غیر علمی و یا حتی مقابل آن می بینند. این رو در رویی جامعه را دچار سردرگمی کرده است و بالاخره به کدامین اعتماد کنیم؟ از سویی آهنگ غیر علمی بودن دستورات دینی بسیار پر سرو صداست و ذهن‌ها را تسخیر کرده و با وضع قوانین جانب دارانه برای آن تفکرات، انسان‌ها را مرعوب ساخته است و از جانب دیگر تغییر سریع نظریات علمی سست بودن پایه فرضیات آن را اثبات می کند برای مثال یک بار نظر علمی می دهند کسانی که پشت میز و یا نیمکت کلاس می نشینند، باید دائماً کمر و ستون فقرات خود را صاف نگه دارند، اما چند روز بعد اعلام می دارند که از آن جا که حالت طبیعی کمر و ستون فقرات، انحنا و خمیدگی دارد، کمر چنین افرادی باید به حالت طبیعی که خمیده باشد نگه دارند این در حالی است که سخن وحیانی که از طرف خداوند متعال و خالق انسان ها، به عنوان دفتر راهنما برای بهتر زندگی کردن انسان‌ها می باشد، چنین تناقض گویی وجود ندارد.
شتاب تغییرات در نظریات علمی در بخش طب به حدی است که به هیچ وجه نمی توان ساختمان متکی به آن طراحی کرد به نحوی که تقریباً سالانه سی درصد نظریات تغییر می کند و این تغییرات به صراحت، غلط بودن نظریات قبل را اثبات می کند، دلیل کاربرد این تغییرات این است که اگر افراد جامعه به طور کلی از انجام دستورات این سیستم روی برگردانند قطعاً از اشتباهات بزرگ در امان هستند و چون موضوع علم طب حفظ و حراست جان انسان هاست، پس با عمل نکردن به دستورات علمی موجب حفظ جان خود گردیده اند هرگاه کتب مرجع طب را پس از ده سال بررسی کنیم تغییراتی در حد هفتاد درصد در آن ها مشاهده می کنیم.



دیدگاه ها

click to read آوریل 17, 2023

… [Trackback]

[…] Here you will find 91998 more Information on that Topic: rowshangar.ir/نهضت-تغذیه،-گامی-در-بازسازی-سنگر-هایی-۲/ […]

ارسال دیدگاه

اطلاعیه ها

بیشتر بخوانید