نحوه ی ارتباط با گروه فتح

نحوه ی ارتباط با گروه فتح

سازمان از طریق دفتر الفتح در قطر هدف خود را دنبال کرد و از طریق همین دفتر سرانجام نمایندگان سازمان مجاهدین خلق و سازمان الفتح در عمان پایتخت اردن ملاقات کردند. الفتح در این ملاقاتها متعهد شد که هرگونه کمکی که می‌تواند به سازمان مجاهدین خلق بدهد؛ از جمله آموزش اعضای سازمان در اردوگاههای الفتح. به دنبال همین قرار و مدارها، تعداد قابل توجهی از کادرها و اعضای سازمان، عازم اردوگاه‌های الفتح در اردن لبنان و سوریه شدند

نحوه ی ارتباط با گروه فتح

نحوه ی ارتباط با گروه فتح سازمان از طریق دفتر الفتح در قطر هدف خود را دنبال کرد و از طریق همین دفتر

سرانجام نمایندگان سازمان مجاهدین خلق و سازمان الفتح در عمان پایتخت اردن ملاقات کردند. الفتح در

این ملاقاتها متعهد شد که هرگونه کمکی که می‌تواند به سازمان مجاهدین خلق بدهد؛ از جمله آموزش

اعضای

سازمان در اردوگاههای الفتح. به دنبال همین قرار و مدارها، تعداد قابل توجهی از کادرها و اعضای

سازمان، عازم اردوگاه‌های الفتح در اردن لبنان و سوریه شدند

درخواست از گروه الفتح فلسطین برای آموزش های نظامی

در آن شرایط امکان آموزش و آمادگی نظامی در داخل ایران، وجود نداشت. سازمان بهترین راه برای

کسب آمادگی نظامی حرفه‌ای در همکاری با سازمان «الفتح» دانست؛ که مهم‌ترین سازمان

سیاسی – نظامی فلسطین بود و به نظر می‌رسید به لحاظ ایدئولوژیک نیز بیش از دیگر گروه‌های

با مواضع ایدئولوژیک سازمان نزدیک باشد. علاوه براین، نام فلسطین و فداییان فلسطینی در میان

مردم ایران بسیار محبوب و پراعتبار بود؛

سرانجام تقی شهرام یکی از سران مجاهدین خلق

تقی شهرام که هنوز فرصت قرار گرفتن در یک تشکیلات جدید را نیافته بود و به دلیل حساسیت‌های

زیادی که علیه او وجود داشت، فضای مناسبی برای کار علنی سیاسی و گروهی پیدا نکرده بود، پس

از دستگیری در سال ۱۳۵۸ محاکمه و در مرداد ۱۳۵۹ به اعدام محکوم گردید.

علنی ساختن ارتداد

اندکی پس از دستگیری‌های گسترده‌ای که به دنبال همکاری‌های وحید افراخته با ساواک صورت گرفت،

مرکزیت سازمان بیانیه معروف «اعلام مواضع ایدئولوژیک» را در مهرماه ۱۳۵۴ منتشر کرد. در

این بیانیه، به‌طور صریح، مواضع جدید ایدئولوژیک و به عبارتی دیگر «ارتداد» سازمان اعلام شده بود.

دلایل تغییرات ایدئولوژیکی در سازمان

عمده‌ترین آن دلایل این موارد بود ضربه‌هایی که بر سازمان، به ویژه در شهریور ۵۰، وارد شد و

روشی که مرکزیت پیش از ما (یعنی رضا رضایی) در پیش گرفته و سازمان را از تحرک بازداشته بود،

از اندیشه‌های ایده‌آلیستی و مذهبی ریشه می‌گرفت. ما نمی‌توانستیم هم به اصول مارکسیستی چون

دیالکتیک و ماتریالیسم تاریخی، معتقد باشیم و هم «وحی» و… را بپذیریم. این «دوالیسم» و «التقاط»

باید شکسته می‌شد.

مذهب دست و پای ما را بسته بود و به دلیل تکیه‌گاه‌های اخلاقی بی‌مورد و ایده‌آلیستی‌اش جلوی تحرّک و

دینامیسم تشکیلات را می‌گرفت.



دیدگاه ها

magic mushrooms buy آگوست 02, 2023

… [Trackback]

[…] Read More to that Topic: rowshangar.ir/نحوه-ی-ارتباط-با-گروه-فتح/ […]

Golden rule microdose دسامبر 16, 2023

… [Trackback]

[…] Find More on on that Topic: rowshangar.ir/نحوه-ی-ارتباط-با-گروه-فتح/ […]

สล็อตวอเลท ژانویه 10, 2024

… [Trackback]

[…] Read More on that Topic: rowshangar.ir/نحوه-ی-ارتباط-با-گروه-فتح/ […]

ارسال دیدگاه

اطلاعیه ها