منافق و دورو بودن

منافق و دورو بودن

اگر ماجرای زاغ و پنیرک و روباه، معروف را کنار بگذاریم شاید بشوذ گفت حیوانات صادق ترین موجودات روی زمین هستند و ظاهر و باطنشان یکسان است.
حیوان اگر عصبانی شود آثار خشم در صدا و حنجره اش ظاهر می شود، اگر خوشحال شود فوراً جُست و خیز می کند، اگر دردش بیاید ناله می کند، هر صدایی از حیوان یک نشانه واقعی است از حالتی که دارد و میان حالتش و آن صدا یا علامتی که از خود بروز می دهد اختلاف نیست.
اما انسان ها اینگونه نیستند، انسان ها خیلی اوقات برخلاف آن چه در باطن خود دارند عمل میکنند، مثلا وقتی مهمانی می آید میگوید قدم بر چشم ما گذاشتید اما وقتی مهمان میرود از او ابراز بی زاری میکنند.
این نوع رفتار انسان ها نفاق نام دارد. یعنی مخالفت ظاهر و باطن که اگر در جامعه ترویج پیدا کند آثار زیان بار زیادی را در پی دارد.
منافق و دورو بودن

یکی از آفت ها و خطرهای اجتماعی که ممکن است جامعه را به ویرانی و تباهی بکشاند و پایه های وحدت اجتماعی را متزلزل میسازد، آفت و آسیب بزرگی است به نام «نفاق و منافق» که در قرآن و روایات نسبت به این پدیده شوم اجتماعی هشدارهای جدّی داده شده است.
نفاق در لغت به معنای راه زیرزمینی و پنهانی است و معنای اصطلاحی آن مخالفت حرف و ظاهر، با عمل است.
برای اینکه نفاق را و اثر شوم آن را بهتر متوجه بشویم یکی از سخنان امیرالمومنین را در مورد منافقین ذکر میکنیم:
شما را از منافقان برحذر می دارم، زیرا که آنان مردمانی گمراه و گمراه کننده اند. خود لغزیده اند و دیگران را می لغزانند، به رنگ های گوناگون و حالات مختلف در می آیند، با هر وسیله و از هر طریقی قصد (فریب و گمراهی) شما را دارند و در هر کمینگاهی به کمین شما می نشینند.
دل هایشان بیمار است و ظاهرشان آراسته و تمیز، مخفیانه عمل می کنند و چون خزنده ای زهرناک آهسته می خزند و بی خبر زهر خود را می ریزند،
شرح و بیانشان دارو و گفتارشان شفاست، اما کردارشان درد بی درمان است،
به رفاه و آسایش مردم حسادت می ورزند و به آتش بلا و گرفتاری دامن می زنند
و برای نفوذ در هر دلی وسیله ای و برای هر غم و اندوهی اشک های(دروغین) دارند. مدح و ستایش به هم قرض می دهند و از یکدیگر انتظار پاداش دارند
در مقابل هر حقی باطلی در چنته دارند و در برابر هر راستی کژی و برای هر زنده ای قاتلی و برای هر دری کلیدی و برای هر شبی چراغی (آماده دارند).
اینان دار و دسته شیطانند و زبانه های انبوه آتش.
آنان حزب شیطانند و بدانید که حزب شیطان همان زیانکارانند…

منافق و دورو بودن

منافقین هنوز هستند …
شاید بعد از دهه ۶۰ کمتر نام منافقین را شنیده باشیم، چرا که ریشه آن ها در ایران زده شد و به کشورهای همسایه پناه بردند.
اما باید به شما این نکته را بگویم که امروزه نفاق به صورت بسیار وسیع تر در تمام جامعه گسترش یافته است.
نفاقی که فقط مختص ایران نیست و تمام جهان را در بر گرفته است.
یک سیستم نفاق جهانی و منسجم که مهمترین ابزارشان و بروزشان در رسانه هاست.
این نفاق، با در اختیار داشتن رسانه، مهمترین دغدغه های بشر را بی ارزش تلقی میکنند و و در مقابل کم ارزش ترین مسائل را به عنوان یک مسئله حیاتی بشریت نشان میدهند.
این نفاق بسیار خطرناک تر از منافقین دهه ۶۰ است و باید حواسمان باشد که فریب این منافقین مدرن و جهانی را نخوریم.



دیدگاه ها

hi مارس 25, 2022

Howdy, I think your website might be having browser compatibility issues. When I look at your site in Safari, it looks fine however, when opening in Internet Explorer, it’s got some overlapping issues. I simply wanted to provide you with a quick heads up! Apart from that, excellent website!|

aankoop omeprazole mylan in Nederland سپتامبر 06, 2023

Asking questions are actually good thing if you are not understanding something entirely, however this article provides nice understanding yet.

waar clexane zonder recept kopen دسامبر 27, 2023

Thanks for the marvelous posting! I genuinely enjoyed reading it, you could be a
great author. I will ensure that I bookmark your blog and
will come back later in life. I want to encourage one to continue your great job, have a
nice morning!

ارسال دیدگاه

اطلاعیه ها

بیشتر بخوانید