سبک زندگی فاطمی (مقدمه)

سبک زندگی فاطمی (مقدمه)

در جامعه ی اسلامی ما بیشترین مشکلی که جامعه با آن دست و پنجه نرم می کند، سبک غلط زندگی است که طی سالهای اخیر بر جامعه ی اسلامی، واقع شده است و مورد ابتلای مردم قرار گرفته است؛ به طوری که رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) در یکی از سفرهای استانی، به اهمیت مسئله سبک زندگی و رواج سبک زندگی غربی و غلط در جامعه اشاره فرمودند.

2683940793263607151

 

ایشان در بیاناتشان سوالاتی در مورد سبک زندگی غلط و چرایی رواج پیدا کردن چنین مشکلی در جامعه که شامل بخشهای مختلف از جمله چرایی ازدیاد طلاق در جامعه و عدم توجه به مسئله ازدواج، نوع معماری ساختمانها و شیوه آپارتمان نشینی، چرایی رواج دروغ و فریبکاری در جامعه اسلامی، چرایی عدم کار مفید در ادارات و مراکز دولتی و چندین چراهای دیگر می شد را، مطرح فرمودند.

از این تذکر رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) این مطلب برداشت می شود که وضعیت جامعه از نظر سبک زندگی جامعه، به مسیر غلطی گام برداشته است و متفکران و اندیشمندان و آحاد جامعه، باید در صدد به دست آوردن علت این مشکل برآیند سپس به حل این مشکل به پا خیزند.

حال وظیفه ما به عنوان یکی از افراد این جامعه این است که به بیان سبک زندگی ای که ما را به سعادت برساند بپردازیم که همان سبک زندگی اسلامی است؛ زیرا دین اسلام دینی است که تمام ابعاد زندگی انسان در سعادت دنیوی و اخروی را در بر دارد و همچنین به این دلیل که جامعه ی ما جامعه ای اسلامی مبتنی بر آیین اسلام می باشد.

سوالی که مطرح است آن است که سبک زندگی اسلامی را از چه راهی می توانیم به دست آوریم؟

جواب آن است که راه های مختلفی در این باره وجود دارد که یکی از روشن ترین این راه ها، مطالعه در تاریخ و زندگانی ائمه(ع) و بزرگان اسلام می باشد که می توانیم روش زندگانی آنان را به عنوان سرلوحه زندگانی خویش قرار دهیم.

در این نوشته که با عنوان سبک زندگی فاطمی(ع) نام گذاری شده است، به بحث و بررسی این مطلب با توجه به زندگانی حضرت زهرا(ع) پرداخته شده می شود.
ادامه دارد…



دیدگاه ها

uniccshop آگوست 13, 2023

… [Trackback]

[…] Find More to that Topic: rowshangar.ir/سبک-زندگی-فاطمی-مقدمه/ […]

ارسال دیدگاه

اطلاعیه ها

بیشتر بخوانید