رفتار یهود در برابر اسلام و مسلمانان ۲

رفتار یهود در برابر اسلام و مسلمانان ۲

فتنه انگیزی و ایجاد اختلاف در میان مسلمانان :
یکی از یهودیان صدر اسلام به نام شاس بن قیس ، که پیرمرد تاریک دل و در کفر و عناد کم نظیر بود ، روزی از کنار مجمع مسلمانان می گذشت ، دید جمعی از طایفه اوس و خزرج ، که سالها با هم جنگهای خونینی داشتند ، در نهایت صفا و صمیمیت گرد هم نشسته ، مجلس انسی به وجود آورده اند و آتش اختلافات شدیدی که در جاهلیت در میان آنها شعله ور بود، به کلی خاموش شده است.http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/93-09/29/farhangnews_106300-300977-1419075198.jpg
از دیدن این صحنه ، بسیار ناراحت شد و با خودگفت : اگر اینها تحت رهبری محمد (ص) از همین راه پیش بروند ، موجودیت یهود به کلی در خطر است . در این حال ، نقشه ای به نظرش رسید به یکی از جوانان یهودی دستور داد به جمع آنها بپیوندد و حوادث خونین بغاث را – محلی که جنگ شدید اوس و خزرج در آن نقطه واقع شد – به یاد آنها بیاورد وآن حوادث را پیش چشم آنها مجسم سازد . اتفاقا‌ً این نقشه ، که با مهارت آن جوان یهودی پیاده شد، مؤثر واقع گردید و جمعی از مسلمانان از شنیدن این جریان به گفتگو پرداختند و حتی بعضی از افراد طایفه اوس و خزرج یکدیگر را به تجدید آن صحنه ها تهدید کردند . چیزی نمانده بود که آتش خاموش شده دیرین ، بار دیگر شعله ور گردد . خبر به پیامبر رسید . فورا”با جمعی از مهاجران به سراغ آنها آمدند و با اندرزهای موثر و سخنان تکان دهنده خود ، آنها را بیدار ساختند . وقتی جمعیت سخنان آرامبخش پیامبر (ص)را شنیدند ، از تصمیم خود برگشتند سلاح ها را بر زمین گذاشتند ،دست در گردن هم افکندند، به شدت گریه کردند و دانستند این از نقشه های دشمنان اسلام بوده است . وصلح ، صفا و آشتی بار دیگر کینه هایی را که می خواست زنده شود ، شست و شو داد . بعد از این ماجرا چهار آیه ۹۸-۱۰۱ از سوره آل عمران نازل شد . در دو آیه نخست، یهودیان اغوا کننده را نکوهش می کند و در دو آیه بعد به مسلمانان هشدار می دهد : «قل یا اهل الکتاب لم تکفرون بآیات الله والله شهید علی ما تعملون قل یا اهل الکتاب لم تصدون عن سبیل الله من امن تبغونها عوجاً و انتم شهداء وما الله بغافل عما تعملون یا ایها الذین آمنوا ان تطیعوا فریقاً من الذین اوتوا الکتاب یردوکم بعد ایمانکم کافرین و کیف تکفرون و انتم تتلی علیکم آیات الله و فیکم رسوله و من یعتصم بالله فقد هدی الی صراط مستقیم» «بگو ای اهل کتاب ،چرا به آیات خدا کفر می ورزید؟! و خدا گواه است بر اعمالی که انجام می دهید . بگو ای اهل کتاب ، چرا افرادی را که ایمان آورده اند از راه خدا باز می دارید و می خواهید این راه را کج سازید ، در حالی که شما (به درستی این راه ) گواه هستید ؟!
خدا از آنچه انجام می دهید ،غافل نیست ، ای کسانی که ایمان آورده اید ، اگر از گروهی از اهل کتاب (که کارشان نفاق افکنی و شعله ور ساختن آتش کینه و عداوت است )اطاعت کنید ، شما را پس از ایمان ، به کفر باز می گردانند و چگونه ممکن است شما کافر شوید ، با اینکه آیات خدا بر شما خوانده می شود وپیامبر او در میان شماست ؟! و هر کس به خدا تمسک جوید ، به راهی راست هدایت شده است »



دیدگاه ها

… [Trackback]

[…] Find More here to that Topic: rowshangar.ir/رفتار-یهود-در-برابر-اسلام-و-مسلمانان-۲/ […]

see آوریل 17, 2023

… [Trackback]

[…] Here you can find 28052 additional Info to that Topic: rowshangar.ir/رفتار-یهود-در-برابر-اسلام-و-مسلمانان-۲/ […]

Ventilatoare de acoperis ژوئن 18, 2023

… [Trackback]

[…] Read More Info here on that Topic: rowshangar.ir/رفتار-یهود-در-برابر-اسلام-و-مسلمانان-۲/ […]

saffron spice wiki اکتبر 07, 2023

… [Trackback]

[…] Information to that Topic: rowshangar.ir/رفتار-یهود-در-برابر-اسلام-و-مسلمانان-۲/ […]

ارسال دیدگاه

اطلاعیه ها

بیشتر بخوانید