اصلاح اقتصاد

اصلاح اقتصاد

اصلاح اقتصاد

راهکار اصلاح اقتصاد : اقتصاد مقاومتی باید از سطح شعار مسئولین و تقلیل‌هایی که آن را صرفاً به فشار به مردم و دعوت به مصرف کم و مصرف کالای داخلی فروکاسته، خارج شده و به مقابله با سازوکارهای بُحران‌زا در سطح ملی و منطقه‌ای چنان‌که در ابلاغیه اقتصاد مقاومتی رهبر انقلاب آمده بود، تبدیل شود. 

لازمه ها ی مرزبندی با دشمن

مفهوم مهم دیگر در عرصه‌ی سیاست خارجی، « مرزبندی با دشمن » است. این امر در ابتدا نیازمند پذیرش وجود دشمن و دشمنی است و ثانیا نیازمند مرزبندی با آن است. برخی در داخل قائل به وجود دشمن نیستند و علت مشکلات را سوء‌تفاهم معرفی می‌کنند و راه وراهکار را گفتگو، تعامل و ادغام در غرب میدانند. برجام شاهد مثال خوبی بر بُطلان این فرضیه است رهبر انقلاب ضمن اینکه قائل به گفتگو با دشمن درباره‌ی مشکلات حل‌شدنی است اما راه‌حل را ادغام در غرب نمی‌بیند و بر مرزبندی تأکید میکند

لینک
مطلب

استحکام ساخت درون

گام دوم به ما می‌گوید که چه بودیم، چه هستیم و چه خواهیم شد؛ این به استحکام ساخت درون می‌انجامد، چرا که هم درون را رهبری می‌کند و هم به بیرون، چشم‌اندازی پرفروغ از آینده می‌دهد. و این همانا نقش رهبری است؛ نقشی محوری و تاریخی تاریخ برای ما چنین تقدیری مقدر کرده و امام خمینی (ره) تنها فردی بوده که بعد از هزاره‌ای توانسته آنچه در ناصیه‌ی ملت ایران نوشته شده را تحقق بخشد

لینک
مطلب

بیانیه گام دوم به مثابه سیاست

اگر بیانیه‌ی گام دوم را به مثابه‌ی یک سیاست در نظر بگیریم، سیاست مشتمل بر مساله‌شناسی، تدوین راه‌حل و اجراست؛ این بیانیه هم در درون خود، واجد نکاتی است که قابلیت اجرایی دارد و هم در کلیت به‌عنوان یک کلان پروژه (همان‌گونه که در نامه‌ی رییس دولت آمده)، باید در شوراهای عالی و استانی و هیات وزیران و امثالهم، مورد بحث و اجرا قرار بگیرد.

لینک
مطلب

گام اول بیانیه گام دوم انقلاب

گام اول خود بیانیه‌ی گام دوم، مخاطب‌شناسی جوانانه‌ی آن است؛ این مخاطب، نیازمند تببین و تفسیر و اقناع بوده و هست و نقش‌آفرینی در این عرصه، متوقف بر عملکرد نخبگان حوزوی و دانشگاهی است.

لینک
مطلب

توجه به دشمنان در بیانیه

توجه رهبر انقلاب به روح دشمن‌شناسی بسیار مهم است. در واقع رهبر انقلاب روح نامرئی فرااستعماری نوین را در قالب زرق و برق غرب و به‌نوعی شیطنت‌های قدرت‌های دیگر، مورد توجه قرار داده‌اند و از جوانان خواسته‌اند تا به‌عنوان افرادی‌که آینده‌ساز انقلاب هستند، نسبت به این دشمن‌شناسی حساس باشند بنابراین نسبت به ترفندها و خدعه‌های دشمن بایستی حساسیت خاص داشت. . 

لینک
مطلب


دانلود با لینک مستقیم


دیدگاه ها

방콕변마 جولای 14, 2023

… [Trackback]

[…] Read More to that Topic: rowshangar.ir/راهکار-اصلاح-اقتصاد/ […]

health tests سپتامبر 12, 2023

… [Trackback]

[…] Info to that Topic: rowshangar.ir/راهکار-اصلاح-اقتصاد/ […]

ارسال دیدگاه

اطلاعیه ها

بیشتر بخوانید