رابطه ی دیرینه ی حزب بعث و سازمان

رابطه ی دیرینه ی حزب بعث و سازمان

دولت عراق، از ابتدا مجاهدین خلق را متحد خویش می‌شناخت. سابقه «همکاری استراتژیکی و تاکتیکی» – توأمان – بین این دو به اوایل دهه ۱۳۵۰ می‌رسید. از این رو عراق پیش از شروع جنگ تحمیلی، برنامه‌های خود را برای تبلیغ این گروه آغاز کرد. بیان سوابق گذشته سازمان مجاهدین خلق و پخش زندگینامه بنیانگذاران و برخی از کادرهای سازمان که به دست رژیم شاه کشته شده بودند، از طریق برنامه فارسی رادیو بغداد در زمستان ۵۸ و بهار و تابستان ۵۹، از جمله این برنامه‌های تدارکاتی و روانی بود.
لینک مطلب:
تصویری، عکس نوشته، کلیپ صوتی

رابطه ی دیرینه ی حزب بعث و سازمان

رابطه ی دیرینه ی حزب بعث و سازمان-حزب بعث ، از ابتدا مجاهدین خلق را متحد خویش می‌شناخت. سابقه «همکاری استراتژیکی و تاکتیکی» – توأمان – بین این دو به اوایل دهه ۱۳۵۰ می‌رسید. از این رو عراق پیش از شروع جنگ تحمیلی، برنامه‌های خود را برای تبلیغ این گروه آغاز کرد. بیان سوابق گذشته سازمان مجاهدین خلق و پخش زندگینامه بنیانگذاران و برخی از کادرهای سازمان که به دست رژیم شاه کشته شده بودند، از طریق برنامه فارسی رادیو بغداد در زمستان ۵۸ و بهار و تابستان ۵۹، از جمله این برنامه‌های تدارکاتی و روانی بود.

لینک مطلب:
تصویری، عکس نوشته، کلیپ صوتی

مسعودیسم

مریم قجر، بارها علنا در سخنرانی‌های خود از مکتب «رجویسم» یا «مسعودیسم» نام برده است. به تعبیر مهدی خوشحال، عضو سابق سازمان: «[رجوی] خود را تنها نماینده برحق خدا در روی زمین می‌داند و سازمان خود را نوک پیکان تکامل معرفی می‌کند. … در عرصه سیاسی خود را مساوی ایران می‌داند و ایران را بدون خود هیچ می‌داند.

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، عکس نوشته، کلیپ صوتی

مسعود رجوی در جایگاه خدایی

راستگو می‌نویسد:پس از کشته شدن موسی خیابانی در بهمن ماه ۱۳۶۰ رهبری مسعود رجوی دیگر بر سازمان بلامنازع شد. از این تاریخ به بعد مسعود رجوی به سرعت دست به کار شد و طی سه سال و اندی سازمان را از یک تشکیلات سیاسی/مذهبی به یک فرقه [شبه] مذهبی/مافیایی تقلیل داد… مسعود رجوی در جایگاه خدا نشست و همه اعضای سازمان موظف شدند نسبت به این خدای جدید وفاداری و کرنششان را رسما و علنا اعلام کنند.

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، عکس نوشته، کلیپ صوتی

عاقبت افرادی که خواهان خروج از سازمان بودند

فرادی که خواهان جدایی از سازمان هستند پس از طی پروسه زندان در داخل قرارگاه‌ها، اگر همچنان بر جدایی اصرار داشته باشند، از قرارگاه اخراج شده، بدون پاسپورت و اوراق شناسایی، به عنوان جاسوس رژیم ایران به اداره امنیت عراق (استخبارات) تحویل داده می‌شوند. این افراد پس از شکنجه‌های فراوان به زندان‌های عادی عراق فرستاده می‌شوند و در آنجا در سلول زندانیان خطرناک جنایی، با جنایتکاران و بزهکاران عراقی به بند کشیده می‌شوند 

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، عکس نوشته، کلیپ صوتی

افزایش نارضایتی ها و خروج از سازمان

انقلاب ایدئولوژیک سازمان، افزایش ناراضیان و منتقدان درون سازمان را موجب گردید و موجی از اعتراض و تقاضای خروج از تشکیلات را در بین اعضا پدید آورد. راستگو، طیف وسیع ناراضیان و متقاضیان خروج از سازمان را به سه دسته تقسیم‌بندی می‌کند :افرادی که نسبت به استراتژی سازمان مسئله دارند – افرادی که در رابطه با رهبری سازمان یعنی شخص مسعود رجوی مسئله‌دار هستن.افرادی که ایدئولوژی و نظرگاه‌های عقیدتی سازمان را قبول ندارن

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، عکس نوشته، کلیپ صوتی

مقدمات فرقه سازی در سازمان

علی فراستی در این باره می‌گویداز بخش اطلاعات انجمن‌ها، در حوالی مهر ماه ۱۳۶۳، خواسته بودند که در مورد فرقه‌های مذهبی در غرب تحقیقاتی بکنند، بهانه‌شان نیز این بود که «امپریالیست‌ها دارند از طریق فرقه‌های مذهبی، خط و خطوطی را پیش می‌برند که می‌خواهیم ببینیم دارند چه کار می‌کنند و کارکرد این فرقه‌ها چیست». … من به این نتیجه رسیدم، که در آن موقع، مسعود رجوی می‌دانسته که تشکیلات دارد از هم می‌پاشد و نیاز داشته که ببیند فرقه‌های مذهبی در غرب چطور عمل می‌کنند تا آن را الگو قرار بدهد.

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، عکس نوشته، کلیپ صوتی

عزم رجوی بر فرقه‌سازی

برخی از اعضای قدیمی سازمان تأکید دارند که رجوی، علاوه بر مطالعه کتب مربوط به سازماندهی (مانند نوشته‌های مائو، هوشی مین، جیاپ، چه‌گوارا و…)، در زمینه نهضت‌ها و حرکات شعوبی و فرقه‌گرایانه تاریخ ایران نیز مطالعاتی داشته است تا فرهنگ «مرادسازی» و «مریدپروری» را به دقت بیاموزد

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، عکس نوشته، کلیپ صوتیوحزب فراملی بعث 


دانلود با لینک مستقیم


دیدگاه ها

… [Trackback]

[…] Find More Information here on that Topic: rowshangar.ir/رابطه-ی-دیرینه-ی-حزب-بعث-و-سازمان-۲/ […]

apps that pay you می 22, 2023

… [Trackback]

[…] Info on that Topic: rowshangar.ir/رابطه-ی-دیرینه-ی-حزب-بعث-و-سازمان-۲/ […]

check this out جولای 23, 2023

… [Trackback]

[…] Find More Info here to that Topic: rowshangar.ir/رابطه-ی-دیرینه-ی-حزب-بعث-و-سازمان-۲/ […]

achat de betoptic en Belgique سپتامبر 06, 2023

Hi, I check your new stuff like every week. Your humoristic style is witty, keep up the good work!

ovex a precio competitivo en Bogotá دسامبر 07, 2023

always i used to read smaller content which also clear their motive, and that is also happening with this paragraph which I am reading here.

Medikamente in Spanien legal kaufen ژانویه 11, 2024

These are in fact great ideas in regarding blogging.

You have touched some fastidious things here.
Any way keep up wrinting.

I like the helpful info you provide in your articles.
I will bookmark your weblog and check again here regularly.
I’m quite certain I’ll learn many new stuff right here!
Good luck for the next!

ارسال دیدگاه

اطلاعیه ها