در هم تنیدگی و ارتباط دستاوردها – دستاورهای مادی و معنوی

در هم تنیدگی و ارتباط دستاوردها – دستاورهای مادی و معنوی

در هم تنیدگی و ارتباط دستاوردها

ارتباط دستاوردها : ویژگی دیگر این تصویر کلان این است که درهم‌تنیدگی ساحت‌های مختلف و تاثیر و تاثرات آنها بر یکدیگر را به نمایش می‌گذارد. فی‌المثل، ایستادگی در مقابل قُلدران بین‌المللی، بدون تکیه‌ی جمعی بر قدرتی فوق مادی، ثبات و امنیت داخلی، حضور موثر مردم در صحنه یا داشتن زیرساخت‌های حیاتی نمی تواند ممکن باشد، هرچند طبیعتا میزان نقش‌آفرینی مولفه‌های گوناگون، متفاوت است. هر دستاوردی که در یک حوزه حاصل می‌شود، به حوزه‌های دیگر سرریز می‌کند و روی شکل‌گیری دستاوردی در ساحتی دیگر، تاثیر می‌گذارد

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته

نگاه فرایندی در مقایسه ایران با کشورهای پیشرفته

روش مقایسه ایران با قدرت ها :  نگاه فرآیندی در مقابل نگاه اینجا و اکنونی، جزء دیگری از روح حاکم بر بیانیه‌ی «گام دوم» است .بر مبنای این نگاه فرآیندی است که رهبر معظم انقلاب به جای مقایسه‌ی ایران امروز با فرانسه و انگلیس امروز، مخاطب بیانیه را به مقایسه روندهای طی شده در ۴۰ سال نخست انقلاب‌های کشورهای غربی فرا می‌خواند در نتیجه‌ی چنین مقایسه‌ای است که معجزه‌ی انقلاب اسلامی را می توان لمس کرد و تصویری واضح از آینده‌ی این روند، ترسیم کرد

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته

بیانیه گام دوم مجموعه ای مدون و موتور محرک به سمت چشم انداز ها

موتور محرک : اولین نکته تازه در این بیانیه، جمع شدن یکجای مجموعه‌ای شامل نگاه تاریخی، توصیف وضع موجود، نشان دادن چشم‌انداز، راه نیل به چشم‌انداز و موتور محرک و پیشران حرکت به سمت چشم‌انداز است.اگر چه فرازهایی از این بیانیه پیش از این، در بیانات معظم‌له مسبوق به سابقه است، لیکن چنین مجموعه مدون، جامع و یکدستی برای اولین بار است که منتشر شده است.

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته

خبر از افول قدرت غرب

افول قدرت غرب : خبر از نزدیک بودن زمان احتضار ابرقدرت غرب، نکته ای تازه در این بیانیه است.آیت‌الله خامنه‌ای پیش از این درباره افول ابرقدرتی آمریکا سخن گفته بودند؛ اما خبر از نزدیک بودن زمان احتضار برای اولین‌بار است که به این صراحت مطرح شده و تداعی‌کننده پیش‌بینی حضرت امام روح‌الله رحمه‌الله‌علیه درباره شنیدن صدای شکسته شدن استخوان‌های مارکسیسم بود!

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته

اشاره به دوقطبی ها در انقلاب

دوقطبی‌ هایی که رهبر حکیم انقلاب در وصف انقلاب اسلامی به آن‌ها اشاره کردند.دارای انعطاف و آماده تصحیح خطاهای خویش، اما تجدید‌نظر پذیر و اهل انفعال نبودن»، «حساسیت مثبت نشان دادن به نقدها؛ اما فاصله نگرفتن از ارزش‌ها»، «متحجر و فاقد احساس و درک نبودن نسبت‌به پدیده‌ها و موقعیت‌های نو؛ اما به‌شدت حساس بودن در برابر اصول خود و مرزبندی با رقیبان و دشمنان» و «قدرتمند اما مهربان و با گذشت و حتی مظلوم» از جمله دوقطبی‌های مذکور است.

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته

اشاره به عواقب بی توجهی به شعارهای انقلاب

عواقب بی توجهی به شعار ها :دهمین نکته تازه‌ای که در این مجال به آن اشاره می‌کنم، تصریح به مشکلات و خسارات ناشی از بی‌توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی از سویی و تأکید بر این نکته است که اگر این غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها نبود، «بی‌شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمان‌های بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمی‌داشت.
لینک مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته

 

 

 

ویژگی تصویر کلان در بیانیه

 

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته

روح حاکم بر بیانیه

بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» رهبر حکیم انقلاب اسلامی، یک روح حاکم دارد که در مرتبه‌ای بالاتر از محتوا قرار گرفته و می‌تواند برای تحلیل وضع موجود و ترسیم راهبرد برای هر حوزه‌ای، چراغ راهنما باشد. اجزای این روح حاکم بر بیانیه را می توان «نگاه کلی و فرابخشی در مقابل نگاه جزئی و بخشی» و «نگاه فرآیندی در مقابل نگاه اینجا و اکنونی» دانست و بر اساس آن، درباره‌ی بایدها و نبایدهای راهبردهای اقتصادی در گام دوم انقلاب نیز سخن گفت.

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته

جنگ روانی غرب

نکته‌ی پایانی که بایستی عرض کنم این است ‌که در بیانیه گام دوم مسئله‌ی مهمی را مطرح کردند در این مورد که نبایستی از تهدیدات آمریکایی‌ها و حتی برخی کشورهای اروپایی ترسید. این‌ها در حقیقت به دنبال عملیات روانی هستند تا بر روند تصمیم‌سازی میان مسئولین جمهوری اسلامی تاثیر بگذارند. آمریکا در وضعیتی نیست تا بخواهد جنگی را علیه ایران شروع کند. 

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته

انقلابی بر اساس علم وآگاهی

انقلاب اسلامی ایران بر پایه‌ی جهل و ناآگاه نگه داشتن مردم شکل نگرفته است بلکه برعکس. پایه‌ی انقلاب اسلامی ایران بر اساس علم، آگاهی و بصیرت مردم است و از آگاهی مردم نه تنها واهمه ندارد بلکه رسالت خود می‌داند تا آگاهی مردم به بالاترین سطح برسد و به همین خاطر می‌بینیم مردم ایران طی چهل سال گذشته مواضع بسیار درخشانی در مسائل بین‌المللی از جمله فلسطین و تحولات سال‌های اخیر منطقه و بروز گروه‌های خطرناک تکفیری و … اتخاذ کرده‌اند

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته

ارتباط دستاوردها – ارتباط دستاوردها


دانلود با لینک مستقیم


دیدگاه ها

earn passive income آوریل 22, 2023

… [Trackback]

[…] Information on that Topic: rowshangar.ir/ارتباط-دستاوردها/ […]

ارسال دیدگاه

اطلاعیه ها

بیشتر بخوانید