تحریم شرکتهای صهیونیستی و همیاران،در کلام امام خمینی(ره)

تحریم شرکتهای صهیونیستی و همیاران،در کلام امام خمینی(ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

موارد تحریم شرکتهای صهیونیستی در بیان امام

صحیفه نور،ج‏2 ،ص201 مصاحبه با نماينده«الفتح»؛(وجوب مبارزه با اسرائيل): سوال: [اكنون كه دست صهيونيسم در كليه شئون حياتى ايران مسلمان نفوذ كرده است به نظر حضرتعالى اساسى ترين راهى كه ملت مسلمان ايران براى قطع دست اسرائيل در ايران بايد به آن دست بزند چه مى‏باشد؟ تا در نتيجه برادران ايرانى ما هم بتوانند با پيكار جويان فلسطين همگام گردند.]

«بسم اللَّه الرحمن الرحيم. راه اساسى اين است كه مردم مسلمان ايران داد وستد خودرابا ايادى صهيونيسم و ديگر عوامل استعمار كه در ايران هستند قطع كنند و از لحاظ مادى و روحى آنان را در فشار بگذارند و تمام روزنه‏هاى حياتى را بر آنان تنگ سازند و خلاصه عليه آنان به نبرد اقتصادى دست بزنند و نيز در ديگر زمينه‏ها با آنان مبارزه كنند تا سرانجام مجبور شوند كليه روابط خود را با ايران و خلق مسلمان آن قطع نمايند و در نتيجه ملت ايران بتواند همه امكانات مادى و معنوى خود را در اختيار مجاهدان فلسطين بگذارند.»

 

 صحيفه نور،ج‏2،ص139،پيام[به سران دولتهاى اسلامى(تحريم روابط تجارى وسياسى اسرائيل)]،موضوع: تحريم فروش اسلحه، نفت و رابطه تجارى و سياسى با اسرائيل،مخاطب:سران دولتهاى اسلام‏ : بسم اللَّه الرحمن الرحيم، «كراراً دولتهاى اسلامى را دعوت به اتحاد و برادرى نموده‏ام در مقابل اجانب و ايادى آنها كه مى‏خواهند با ايجاد نفاق در بين مسلمين و دولتهاى اسلامى ممالك عزيز ما را در تحت اسارت و ذل استعمار نگه دارند و از مخازن معنوى و مادى آنها استفاده كنند. كراراً دولتها را بخصوص دولت ايران را از اسرائيل و عمال خطرناك آن تحذير نمودم. اين ماده فساد كه در قلب ممالك اسلامى با پشتيبانى دول بزرگ جايگزين شده است و ريشه‏هاى فسادش هر روزى ممالك اسلامى را تهديد مى‏كند، بايد با همت ممالك اسلامى و ملل بزرگ اسلام ريشه كن شود. اسرائيل قيام مسلحانه بر ضد ممالك اسلامى نموده است و بر دول و ملل اسلام قلع و قمع آن لازم است، كمك به اسرائيل چه فروش اسلحه و مواد منفجره و چه فروش نفت حرام و مخالفت با اسلام است، رابطه با اسرائيل و عمال آن چه رابطه تجارى و چه رابطه سياسى حرام و مخالفت با اسلام است، بايد مسلمين از استعمال امتعه‏اسرائيل خوددارى كنند.»

صحيفه نور،ج‏5 ،ص73: «اينجانب در طول مبارزات با شاه جانى، اسرائيل را محكوم و يكى از مواد مخالفت با شاه را كمك به اسرائيلِ دشمن اسلام و انسانيت، قرار دادم.»

 صحيفه نور،ج‏1، ص387  افشاى روابط رژيم شاه با اسرائيل….ص:386: «بدبختى يك مملكت اسلامى است؛ بدبختى يك مسلمينى است كه اتكا پيدا بكنند يا ارتباط پيدا بكنند يا پيمان ببندند با يك دولتى كه الآن دشمن اسلام است و در مقابل اسلام ايستاده است و غصب كرده است فلسطين را.»

صحيفه نور،ج‏1، ص388 اخطار به دول اسلامى در قضيه فلسطين…ص:387 : « اين اعراب بيچاره را كه بيرون ريختند، و الآن يك ميليون يا بيشترشان گرسنه و بيچاره خوابيده‏اند در بيابانها، اصلًا بيچاره و آواره شدند، آيا دول اسلامى نبايد در اين معنا اعتراضى بكنند؟ حرفى بزنند؟ با يك همچو دولتى كه يك ميليون مسلمان يا بيشتر را بيرون ريخته و آواره كرده شما ائتلاف مى‏كنيد؟»

صحيفه نور،ج‏18،ص156 تكليف به نجات مظلومين از دست كفّار: «و ما امروز مى‏بينيم كه در بلاد مختلفه مسلمين، ظلم‏هاست كه بر مسلمين دارد مى‏شود. در لبنان آن آتشى كه برافروخته‏اند، امريكا برافروخته، و آن لشكركشى‏اى كه از طرف امريكا و فرانسه و ساير اذناب آنها براى يك مشت مظلوم شيعه و مظلوم مسلمان در آنجا انجام مى‏گيرد، ساير مسلمين نشسته‏اند و تماشا مى‏كنند. غايتِ كارى كه امسال حكومت‏ها كردند اين بود كه عيد نگرفتند. كافى است اين؟ اين هم يك كارى است، اما آنها دارند ظلم خودشان را مى‏كنند، آنها دارند فوج فوج جوان‏هاى ما را در لبنان و فلسطين مى‏كشند. آنها دارند در افغانستان آن جنايات را مى‏كنند. آنها دارند در عراق آن جنايات را مى‏كنند، و آنها بر ايران آن جنايات را وارد مى‏كنند. مجرد اينكه امسال ما عيد نداريم، اين كار را درست مى‏كند؟ اين تكليف را از دوش اين دولت‏ها بر مى‏دارد؟ آنها با سرنيزه پيش مى‏آيند و با توپ و تانك پيش مى‏آيند و مظلومين هم تنها مانده‏اند و مع ذلك تو دهنى دارند به آنها مى‏زنند، لكن دولت‏ها نشسته‏اند تماشا مى‏كنند، و غايت امر اين است كه عيد را نمى‏گيرند. شما عيد نگيريد، عيد را امريكا مى‏گيرد، عيد را اسرائيل مى‏گيرد. بهتر از اين عيد چى كه شماها مرتبه‏تان به آنجا رسيده كه هيچ كارى از شما نمى‏آيد الّا اينكه عيد نگيريد. چه تأثيرى در دنيا دارد اين عيد نگرفتن؟ آنجائى كه دنبالش مشت‏هاى گره كرده در مقابل امريكا و در مقابل شوروى و در مقابل صهيونيسم و ساير جنايتكاران با مشت‏هاى گره كرده بايستيد و با آن همه امكاناتى كه داريد مقابله كنيد؛ آن وقت اين عيد نگرفتن هم يك اثرى دارد، والّا از آن طرف نفت را به رايگان بدهيد به آنها، از آن طرف كمك‏هاى معنوى را به آنها بكنيد، از آن طرف همه مسلمان‏ها را در بند خودتان نگه داريد و نگذاريد كه حتى آنها يك كلمه‏اى بگويند، آن وقت عيد نگيريد، اين عيد نگرفتن چه اثرى دارد؟ اينها انحراف است. اينها تعميه‏است. مى‏خواهند به ملتهاى خودشان و مسلمين جهان تعميه كنند كه ما الآن ايستاده‏ايم‏ مقابل اسرائيل. در مقابل توپ و تانك عيد نگرفتن كارى است؟ قدرت نداريد شما؟! شما نفت‏تان را اگر ده روز ببنديد به روى دنيا، دنيا خاضع شما مى‏شود.

اينها مصيبت‏هايى است كه بر كشورهاى اسلامى دارد وارد مى‏شود، و خودشان را همه پيرو اسلام مى‏دانند، پيرو دين اسلام مى‏دانند، لكن آنى كه اسلام هست اصلًا خبرى از آن نيست. اسلامى كه در قرآنش با صراحت مى‏گويد كه نبايد سلطه جويان عالم، كفّار عالم، بر مسلمين مسلط بشوند و سلطه پيدا بكنند، شما كوشش مى‏كنيد به اينكه آنها سلطه پيدا بكنند. الآن وضع لبنان چه وضعى است؟ اين شيعيان لبنان، اين مسلمان‏هاى لبنان الآن در چه حالى هستند؟ و اين دولت‏ها مى‏خواهند باز بسازند با امريكا، از امريكا تبعيت كنند و با اسرائيل بسازند و با امين جُمَيِّل‏ بسازند. اين سازش چه معنى دارد؟ شمايى كه قدرت داريد كه اينها را سرجايشان بنشانيد و نجات بدهيد يك دسته مظلومين را، و اسلام هم تكليف دارد بر شما كه مظلومين را نجات بدهيد از دست كفار، آن وقت همه كار شما اين است كه عيد نداشتيد! شما عيد درست مى‏كنيد براى اسرائيل و براى امريكا. آنها همه روزشان عيد است، براى اينكه مى‏بينند در منطقه كارى كرده‏اند كه اسلام مهار بشود، هيچ نتواند يك قدم جلو بگذارد. آنها هر روزشان عيد است و براى ماها هر روزعزاست.»

 صحيفه نور، ج‏15، ص:438و 439 :«اشكال در اين بى‏توجهى حكومتهاست كه منافع خودشان را مى‏دهند، ذخاير خودشان را تقديم مى‏كنند و در ازاى آن ذلت براى خودشان و براى ملتشان به هديه‏ مى‏آورند. ملتها اگر نشسته‏اند كه اين دولتها براى آنها جلو اسرائيل را بگيرند و جلو قدرتهاى ديگرى كه اينها را مى‏خواهند به ذلت بكشند و ذخاير آنها را ببرند، اين توقع بيجايى است. قضيه ضميمه شدن بلنديهاى جولان به خاك غاصب اسرائيل، اين ابتداى قضيه است و اسرائيل با پشتيبانى امريكا اعتنا به سازمانهاى دست نشانده امريكا ندارد، هرچه مى‏خواهند مخالفت كنند، او كار خودش را انجام مى‏دهد.مسلمانها ننشينند كه حكومتهاشان برايشان عمل بكنند و اسلام را از دست صهيونيسم نجات بدهند. ننشينند كه سازمانهاى بين المللى براى آنها كار بكند. ملتها خودشان بايد قيام كنند در مقابل اسرائيل. ملتها بايد خودشان قيام كنند و حكومتهاى خودشان را وادار كنند كه در مقابل اسرائيل بايستند و اكتفا نكنند به محكوم كردن. همانهايى كه با اسرائيل عقد اخوت هم دارند، آنها هم محكوم مى‏كنند اسرائيل را، لكن يك محكوميتى كه با صورت جدى و به حسب واقع شوخى است. اگر مسلمين نشستند كه امريكا براى آنها كار بكند يا دست نشانده‏هاى امريكا براى آنها كار بكند، اين قافله تا ابد لنگ خواهد بود.»

صحيفه نور،ج۳،ص1 پيام به سران دولتهاى اسلامى و ملل مسلمان(جنگ سوم اعراب و اسرائيل): «براى آزادى فلسطين و احياى مجد و شرف و عظمت اسلامى در اين جهاد مقدس شركت كنند؛ از اختلافات و نفاقهاى خانمانسوز و ذلت بار دست برداشته، دست برادرى به هم داده صفوف خود را فشرده و متشكل سازند؛ از قدرت پوشالى مدافعان صهيونيسم و اسرائيل نهراسند؛ از وعد و وعيدهاى پوچ قدرتهاى بزرگ، مغرور و مقهور نگردند؛ از سستى و مسامحه كه شكست ننگ بار و عواقب خطرناكى به دنبال خواهد داشت بپرهيزند.

سران كشورهاى اسلامى بايد توجه داشته باشند كه اين جرثومه فساد را كه در قلب كشورهاى اسلامى گماشته‏اند تنها براى سركوبى ملت عرب نمى‏باشد بلكه خطر و ضرر آن متوجه همه خاورميانه است. نقشه، استيلا و سيطره صهيونيسم بر دنياى اسلام و استعمار بيشتر سرزمينهاى زرخيز و منابع سرشار كشورهاى اسلامى مى‏باشد؛ و فقط با فداكارى، پايدارى و اتحاد دولتهاى اسلامى مى‏توان از شرّ اين كابوس سياه استعمار رهايى يافت؛ و اگر دولتى در اين امر حياتى كه براى اسلام پيش آمده كوتاهى كرد بر ديگر دولتهاى اسلامى لازم است كه با توبيخ و تهديد و قطع روابط، او را وادار به همراهى كنند. دولتهاى ممالك نفت خيز اسلامى لازم است از نفت و ديگر امكاناتى كه در اختيار دارند به عنوان حربه عليه اسرائيل و استعمارگران استفاده كرده از فروش نفت به آن دولتهايى كه به اسرائيل كمك مى‏كنند خوددارى ورزند.»

 صحيفه نور،ج‏3،ص4 پيام به مسلمانان جهان به مناسبت جنگ سوم اعراب و اسرائيل: «كليه مسلمانان-به طور اعم- بويژه رؤساى كشورهاى اسلامى و رهبران كشورهاى عربى وظيفه دارند كه متحد شوند و با صفوف فشرده و وحدت عليه استعمار و صهيونيسم پيكار كنند و بر منافع امريكا ضربه وارد سازند، و در راه خدمت به ملت مسلمان بكوشند.»

 صحيفه نور،ج‏5، ص134 گفتگو با نمايندگان حركة المحرومين لبنان(مبارزه با صهيونيسم تا پيروزى): «ما از اول نظر قاطع درباره صهيونيستها داشته ايم. يكى از دلايل مخالفت ما با شاه همين رابطه با اسرائيل بوده است. همين قضيه موجب حركت مردم ايران شده است.»

صحيفه نور،ج‏6 ،ص262 پيام چهارده ماده‏اى به ملت ايران درباره وضعيت كشور: «ملت شجاع بايد توجه داشته باشد كه گرچه استبداد داخلى فرو ريخت و مردم آزادى را لمس كرده‏اند ولى هنوز ريشه‏هاى استعمار امريكا، شوروى، انگلستان و صهيونيسم و ساير دوَل چپاولگر از اين مرز و بوم كاملًا قطع نشده است. بايد همه بدون كوچكترين توقف و ركودى در از بين بردن نفوذ كشورهاى اجنبى با هم متحد شويم. بايد توجه داشت كه شاه، اين مملكت را چنان در دست اجانب قرار داده است كه بايد ساليان دراز با عوارضش مبارزه كرد و ما اگر بخواهيم استقلال حقيقى به دست آوريم. بايد سعى كنيم تمامى اشكال نفوذ امريكا چه اقتصادى و چه نظامى، چه سياسى و فرهنگى را از بين ببريم و من اميدوارم كه ملت ايران به اين مهم هر چه زودتر برسد.»

صحيفه نور،ج‏15،ص60پيام به مسلمانان ايران و جهان در روز جهانى قدس(بيدارباش به مسلمين): «تا كى قريب يك ميليارد مسلمان در جهان و قريب صد ميليون عرب با كشورهاى وسيع و ذخاير بى‏پايان، شاهد چپاولگريهاى شرق و غرب و ستمگريها و قتل عامهاى غيرانسانى آنان و تفاله‏هاى آنان باشند؟»

صحيفه نور،ج‏16،ص511 پيام به مسلمانان جهان و زائران بيت الله الحرام(بيان مصائب مسلمين): مصيبت بزرگ و فاجعه عظيمى كه همه مصيبتها و فاجعه‏ها پيش آن ناچيز است، آن است كه مشتى تروريست صهيونيست بى‏حيثيت، به بدترين وجه بر مسلمانان تاخت و تاز كنند. مسلمانانى كه داراى آنهمه امكانات معنوى و مادى‏ هستند كه با يك تشر مى‏توانند امريكا را از منطقه عقب برانند تا چه رسد به اسرائيل. ما نه فقط براى آوارگى يك عده مظلوم كه از سرزمينهاى خود رانده شدند و پناهگاهى ندارند در سوگ و عزا هستيم، كه مصيبت بزرگ آن است كه اين جنايتها به دست اسرائيل در مرئى‏ و منظر دولتهاى مدعى اسلام انجام مى‏شود. فاجعه بزرگ آن است كه اين دولتهاى مدعى اسلام براى ناز شست امريكا و اسرائيل فعاليت مى‏كنند كه مو به مو «طرح كمپ ديويد» يا شبيه آن را اجرا كنند و به دنبال اين جنايت عظيم، صريحاً اسرائيل را به رسميت يا به آقايى بشناسند. فاجعه براى مسلمانان آن است كه بعضى از دولتهاى به اصطلاح مسلمان، با ديدن اين فجايع بزرگ مانع مى‏شوند تا مظلومان از دست ستمگران حتى ناله كنند.»

 صحيفه نور،ج‏18،ص55 سلطه پذيرى مسلمين بواسطه عدم توجه به مسائل و احكام اسلام: «ننگ نيست بر كشورهاى اسلامى بر حكومتهاى كشورهاى اسلامى كه اسرائيل بيايد و فلسطينى‏ها را آن‏طور كند؟ در لبنان آن جنايت‏ها را بكند و يك ميليارد جمعيت مسلمين بنشينند تماشاچى باشند؟ از چى مى‏ترسند اينها؟ چرا بايد اين قدر بى‏عرضه باشند؟ شريان حيات شرق و غرب در دست اينهاست، نفت شريان حيات اينهاست. اگر ده روز نفت را به روى آنها ببندند خاضع مى‏شوند آنها. در عين حالى كه اين شريان در دست حكومت‏هاى باصطلاح اسلامى است، در عين حال تقديم مى‏كنند و التماس هم مى‏كنند. اين مصيبت نيست؟»

صحيفه نور،ج‏16، ص309 پيام به ملت ايران و مسلمانان جهان(حمله اسرائيل به جنوب لبنان): «من كلمه مباركه استرجاع‏ را نه براى جنايات اسرائيل و شهادت و آسيب بسيارى از مسلمانان مظلوم جنوب لبنان عزيز مى‏گويم، گرچه آن هم استرجاع دارد؛ و نه براى شهرها و روستاهاى آن كشور اسلامى كه به دست جنايتكار رژيم صهيونيستى كافر اسرائيل، اشغال و خراب شده است، گر چه آن هم استرجاع دارد؛ و نه براى آواره شدن هزاران خواهران و برادران آن محيط مظلوم اسلامى، گر چه آن هم استرجاع دارد؛ و نه براى فلسطينى‏هاى مظلوم زير ستم اسرائيل، گرچه آن هم استرجاع دارد؛ و نه براى شهادت بيش از چهل نفر زن و مرد و كودك شيرخوار ايلام كه به دست جنايتكار صداميان، در حال شعار بر ضد امريكا و اسرائيل خونخوار، هدف بمب واقع، و آسيب بيش از دويست نفر مسلمان عشاير بيگناه و خرابى مسجد، تكيه، بيمارستان و خانه‏هاى مظلومان است، گرچه آن هم استرجاع دارد؛ بلكه براى بى‏تفاوتى كشورهاى اسلامى يعنى حكومتهاى آنها استرجاع مى‏كنم واى كاش فقط بى‏تفاوتى بود.

من استرجاع براى پشتيبانى بسيارى از حكومتها از اسرائيل و صدام، اين دو ولد نامشروع امريكا مى‏كنم. من و هر مسلمانى در هر جا هست بايد استرجاع كنيم براى كمكهاى مادى و معنوى دولتهاى كشورهاى اسلامى به امريكا رأس جنايتكاران و اسرائيل و بعث عفلقى عراق، پياده كننده منويّات شوم امريكا و صهيونيسم جهانى. »

 صحیفه نور، ج1،ص267: «عمال اسرائیل اقتصاد ایران را قبضه نموده اند اکثر کارخانجات در دست آنها اداره میشود تلویزیون, کارخانه ارج,  پپسی کولا»

صحیفه نور، ج1،ص123، کارخانه پپسی:  «دستگاه بهائیت و کارخانه پپسی کولا دستگاه جاسوسی یهود فلسطین است. کارخانه ی کولا یک کانون جاسوسیست.»

قسمت دوم:

صحيفه نور،ج‏1، 417 توطئه قطع نفوذ روحانيون…..ص:417: «اگر نفوذ روحانيين باشد نمى‏گذارد كه اسرائيل قبضه كند اقتصاد ايران را! نمى‏گذارد كه كالاهاى اسرائيل در ايران بدون گمرك فروخته بشود!»

صحيفه نور،ج‏2، 125، نامه سرگشاده سرگشاده به امير عباس هويدا(خيانتهاى شاه و دولت)…ص:123: «تسليم به خواسته‏هاى دولت پوشالى اسرائيل و به خطر انداختن اقتصاد مملكت، سند ضعف و نوكرى است و سند خيانت به اسلام و مسلمين است‏”»

صحيفه نور،ج‏2،ص139 پيام به سران دولتهاى اسلامى(تحريم روابط تجارى و سياسى اسرائيل)…ص:139 :«كراراً دولت هاى اسلامى را دعوت به اتحاد و برادرى نموده‏ام در مقابل اجانب و ايادى آنها كه مى‏خواهند با ايجاد نفاق در بين مسلمين و دولتهاى اسلامى ممالك عزيز ما را در تحت اسارت و ذل استعمار نگه دارند و از مخازن معنوى و مادى آنها استفاده كنند.كراراً دولتها را بخصوص دولت ايران را از اسرائيل و عمال خطرناك آن تحذير نمودم. اين ماده فساد كه در قلب ممالك اسلامى با پشتيبانى دول بزرگ جايگزين شده است و ريشه‏هاى فسادش هر روزى ممالك اسلامى را تهديد مى‏كند، بايد با همت ممالك اسلامى و ملل بزرگ اسلام ريشه كن شود. اسرائيل قيام مسلحانه بر ضد ممالك اسلامى نموده است و بر دول و ملل اسلام قلع و قمع آن لازم است، كمك به اسرائيل چه فروش اسلحه و مواد منفجره و چه فروش نفت حرام و مخالفت با اسلام است، رابطه با اسرائيل و عمال آن چه رابطه تجارى و چه رابطه سياسى حرام و مخالفت با اسلام است، بايد مسلمين از استعمال امتعه‏اسرائيل خوددارى كنند.»

صحيفه نور،ج‏2 ،ص278 نامه به فضلا ومحصلين حوزه‏هاى علميه(هجوم سرمايه داران امريكايى به ايران)…ص:277: «اينجانب كراراً خطر دولت اسرائيل و عمال آن را به ملت گوشزد كردم كه بايد مقاومت منفى كنند و از معاملات با آنها احتراز جويند. اكنون راه را براى مصيبت بزرگترى باز كرده‏اند و ملت را به اسارت سرمايه داران مى‏خواهند درآورند. بر رجال دينى و سياسى و جوانان مدارس دينى و دانشگاه و بر همه طبقات لازم است كه قبل از اجرا شدن اين واقعه و نتايج مرگبار آن اعتراض كنند؛ به دنيا برسانند كه اين قراردادها مخالف رأى ملت است.اينجانب اعلام مى‏كنم هر قراردادى كه با سرمايه داران امريكا و ديگر مستعمِرين بسته شود، مخالف خواست ملت و مخالف احكام اسلام است‏”».

صحيفه نور،ج‏5،ص139 مصاحبه با مجله«الاقتصاد العربى» درباره بازگشت به ايران….ص:138: «يكى از علل قيام مردم مسلمان ايران عليه شاه، حمايت بى‏دريغ او از اسرائيل غاصب است. و شاه، نفت اسرائيل را تأمين مى‏كند. ايران را بازار مصرف كالاهاى اسرائيل كرده است و حمايتهاى معنوى ديگروبراى فريب افكار جهانى صرفاً به محكوم كردن اسرائيل مى‏پردازد. ملت مسلمان ايران و هيچ مسلمانى و اصولًا هيچ آزاده‏اى، اسرائيل را به رسميت نمى‏شناسد و ما همواره حامى برادران فلسطينى و عرب خود خواهيم بود.»

صحيفه نور،ج‏5،ص207 مصاحبه با تلويزيون«سى. بى. اس» درباره تظاهرات تاسوعا وعاشورا …ص: 206: «اما خارجيان كه در مملكت هستند اگر اخلالى در مملكت نكنند حكومت ما بر طبق قوانينش با آنان عمل خواهد كرد و براى آنان ناراحتى فراهم نخواهد شد. اما اسرائيل مطرود ماست و براى هميشه نه نفت به او مى‏دهيم و نه آن را به هيچ وجه مى‏شناسيم. و اما شوروى مثل ساير ممالك است. اگر چنانچه احترام متقابل را حفظ كند ما هم با او رفتار همسايگى مى‏كنيم و ما به او اجازه دخالت در مملكتمان را نمى‏دهيم.»

صحيفه نور،ج‏5،ص240 مصاحبه باخبرگزارى وفا درباره اسلامى بودن نهضت و تشكيل اسرائيل…ص:235 : «ما هميشه در حد امكانات و قدرتمان از برادران فلسطينى براى پايان دادن به تجاوز اسرائيل و آزاد كردن اراضى اسلامى از دست اسرائيل غاصب،حمايت مى‏كنيم و هرگز كمترين كمكى به اسرائيل نخواهيم كرد.»

صحيفه نور،ج‏5،ص250 دعوت از كاركنان شركت نفت براى اعتصاب…ص:249: «از قرارى كه بعض علماى قم رفتند به آبادان و آنجا بررسى كردند، اين ششصدهزار بشكه‏اى كه خارج مى‏شود، آنطور گفته شده است كه اينها به اسرائيل فرستاده مى‏شود. يك مقدار از اينها اعتصاب نكردند، و ششصدهزار بشكه در مقابل ده ميليونى- كه پيشتر مى‏گويند- يا نه ميليونى كه خارج مى‏شده، اين خارج مى‏شود. آنها را بازى دادند به اينكه اين براى اداره خود مملكت است! اين براى خودمان است! آن بيچاره‏ها هم مشغول شده‏اند. حالا معلوم شده است- از قرارى كه مى‏گويند- معلوم شده است كه اين به اسرائيل مى‏رود. اگر ما بگوييم كه جايز نيست بر اين مردمى كه اعتصاب ديگران را به آن‏اعتنا نكردند، و گول خوردند از دولت به اينكه نفت را براى داخله مى‏خواهيم، اگر اينها فهميدند كه اين نفت را براى اسرائيل- دشمن قرآن و اسلام- مى‏خواهند حرام است كه اينها اعتصاب نكنند. پيش خدا مؤاخذند، پيش ملت مؤاخذند اينها. تمامشان بايد اعتصاب كنند تا يك قطره نفت بيرون نيايد. ملت ايران حاضر است كه سرما بخورد و نفتش را اسرائيل نبرد كه دارد اسلام را به هم مى‏زند.»

صحيفه نور،ج‏5 ،252 اخطار به اسرائيل و تأمين به يهوديان و ديگر اقليتها…. ص:251: «كدام ميزان دارد؟ حرف شما ميزان دارد يا حرف ما ميزان دارد؟ ما كه مى‏گوييم كه اگر از اسرائيل … اينها ترساندند باز اينها را كه ما از اسرائيل- گاهى مى‏گويند از حجاز مى‏آوريم متخصص. امير حجاز گفته است كه ما متخصص مى‏فرستيم. امير حجاز همچو حرفى چطور مى‏زند؟! مگر مسلمان نيست امير حجاز؟ امير حجاز كه مى‏گويد من مسلمانم. مگر مسلمان نيست كه مى‏خواهد مال مردم را غارت كند به غير بدهد؟ نمى‏كند همچو كارى را. غلط مى‏كند! گاهى هم مى‏گويند از اسرائيل ما مى‏آوريم. اگر از اسرائيل آوردند، ما تكليفمان را با آنها مى‏دانيم چيست. يك دانه اسرائيلى- نه يهودى، به اين يهوديها كه در ايران هستند كسى حق ندارد تعرض بكند، اينها در پناه اسلام و مسلمين هستند، نه به يهوديها و نه به نصارا، اينهايى كه مذهب رسمى دارند، حق ندارند و اخيراً به بهاييها تعرض كردند و دولت تعرض كرده؛ اينها يك نظر شيطنت دارند، به اين نظر شيطنت اينها اعتنا نكنند مسلمين؛ اينها مى‏خواهند ساير طبقات را به مسلمين بشورانند؛ شما اعتنا نكنيد؛ از هر راه ديديد كه سازمان «دولتى» دخالت مى‏كند در يك امرى، شما مخالفت كنيد براى اينكه اينها نظر سوء دارند به شما- اسرائيلى اگر آمد در ايران و خواست نفت را [صادر] كند، بر همه مسلمانها واجب است كه اينها را بيرون كنند وبكشند همه‏شان را. اينها با اسلام در جنگند، با مسلمين در جنگند، در حال جنگند؛ ما اگر دستمان برسد تا آخرشان را قطع مى‏كنيم. اگر در ايران پايشان را بگذارند، يك اسرائيلى پايش را بگذارد ايران، بر مردم ايران واجب است كه اينها را از بين ببرند. اسرائيلى مى‏آيد! غلط مى‏كند اسرائيلى كه مى‏آيد! اينها مى‏ترسانند شما را. به اعتصابتان ادامه بدهيد و مردم هم به اينها همراهى بكنند. لازم است همراهى بكنند. و من هم از سهم امام اجازه دادم كه همراهى بكنند با اينها و اداره كنند اينها را. بهتر اداره كنند از آن وقتى كه آنها را دولت اداره مى‏كرد. حقوق ندهند آنها جهنم!»

صحيفه نور،ج‏5 ،۳۴۰ مصاحبه با گروهى از خبرنگاران درباره انتخابات….ص:339: «اسرائيل غاصب است و هيچ گونه رابطه‏اى بين ايران و يك مشت غاصب وجود ندارد. چه كسى حاضر است به يك كشور نژادپرست جنايتكار نفت بفروشد؟!»

صحيفه نور،ج‏5 ،349 مصاحبه درباره مسائل عمومى ايران…..ص:347: «اسرائيل در حال جنگ با مسلمين است و غاصب سرزمينهاى برادران ماست؛ ما به آن نفت نخواهيم داد.»

صحيفه نور،ج‏5 ،380 مصاحبه با تلويزيون فرانسه درباره غيرقانونى بودن دولت بختيار…..ص:380: «ما با اسرائيل چون غاصب است و در حال جنگ است با مسلمين، روابطى نخواهيم داشت. و اما امريكا و شوروى؛ اگر دخالت در امور داخلى ما نكنند و با ما روابط حسنه داشته باشند با آنها روابط برقرار خواهيم كرد.»

صحيفه نور،ج‏5 ،397 مصاحبه با روزنامه«بالتيمورسان» درباره دلايل مخالفت با رژيم شاه…ص:394: «نسبت به اسرائيل، مسلّم است كه ما به يك دولت غيرقانونى و غاصب و متجاوز به حقوق مسلمين و دشمن اسلام هيچ گونه كمكى نخواهيم كرد.»

 

صحيفه نور،ج‏5 ،447 مصاحبه با خبرگزارى فرانسه درباره اوضاع ايران…..ص:446: «هر گونه روابط با اسرائيل قطع خواهد شد اما يهوديان آزاد خواهند بود كه در ايران بمانند و در محيط آزادتر از دوران سلطنت شاه زندگى كنند؛ چرا كه اسلام به همه مذاهب احترام مى‏گذارد.»

صحيفه نور،ج‏5 ،521 مصاحبه باروزنامه‏هاى«اطلاعات»و«كيهان» درباره مسائل جارى انقلاب…ص:519: [دوَلى كه در جريان انقلاب كنونى ايران آشكارا از شاه حمايت كردند، در صورتى كه اظهار ندامت كنند، آيا مناسبات خود را با آنها ادامه مى‏دهيد؟] -بلى؛ مگر اسرائيل. اسرائيل مستثناست؛ همچنين افريقاى جنوبى و كشورهايى كه از تبعيض نژادى پشتيبانى مى‏كنند.”»

صحيفه نور،ج‏5 ،539 مصاحبه باخبرنگار فرانسوى درباره حوادث و اوضاع آينده ايران….ص:538: “به محض آمدن يك حكومت مردمى‏روى كار، با اسرائيل قطع رابطه خواهيم كرد؛ چون غاصب است.”

صحيفه نور،ج‏7 ،187  رمز پيروزى …..ص:187: «من قريب بيست سال است كه به كشورهاى عربى توصيه مى‏كنم كه با هم مجتمع شويد و اين ماده فساد را طرد كنيد. اگر اسرائيل قدرت پيدا كند، اكتفا به بيت المقدس نمى كند؛ لكن مع الأسف نصيحت در آنها اثر نمى‏كند. من از خدا مى‏خواهم كه مسلمين را بيدار كند.»

صحيفه نور،ج۱۵، ايستادگى ايران در مقابل قدرتها به سبب وحدت ص:456: «آخر دو كشور مسلم، چند كشور مسلم كه در مقابلشان اسرائيل ايستاده و هيچ اعتنا به آنها نمى‏كند و دارد پيش مى‏آيد او را رها كرده‏اند، آمده‏اند سراغ ايران كه فرياد مى‏زند كه ما اسلام را مى‏خواهيم، فرياد مى‏زند كه بايد اسرائيل از بين برود، فرياد مى‏زند كه ما نبايد تحت قدرتها و ابرقدرتها باشيم. اگر اين مسلمين با هم مجتمع بشوند چه قدرتى مى‏تواند مخالفت با اينها بكند؟ براى اينكه آنها احتياج به شما دارند، شما چه احتياجى به آنها داريد؟ آنها نفت شما را مى‏خواهند. رگ حيات آن قدرتهاى بزرگ دست مسلمانهاست، آنها احتياج دارند. خوب، در عين حالى كه آنها احتياج دارند، ما چرا بايد تحت فرمان آنها باشيم و نفتمان را هم تقديم كنيم؟ ساير چيزهاى ديگرمان را تقديم كنيم و همه‏مان بازار بشويم

صحيفه نور،ج‏16 ص379، پيام به ملت ايران ومسلمانان جهان در روز قدس(جنايات اسرائيل درلبنان)ص378: «خداوندا، اين دولتمردان نادان، بار ذلت اسرائيل را به دوش مى‏كشند كه چند روزى بر ملتهاى مسلمان حكومت كنند.خداوندا، اين حكومتهاى نادان با داشتن همه امكانات براى پيروزى بر ابرقدرتها، به جنايات امريكا و اسرائيل صحه مى‏گذارند، و براى تحكيم پايه‏هاى كفر شب و روز خود را نمى‏فهمند.»

منبع: وبلاگ دوست بزرگوارم فریاد فلسطین 



دیدگاه بسته شده است.

اطلاعیه ها

بیشتر بخوانید