برنامه های جبهه فرهنگی صبح قریب

برنامه های جبهه فرهنگی صبح قریب

طرح ها و برنامه ها

چارت و برنامه ها

برای آشنایی با چارت و برنامه های جبهه فرهنگی صبح قریب، فایل پی دی اف فوق را دانلود نمایید.

طرح ها و برنامه ها

 

۱)      تبلیغ در مناطق عملیاتی و همکاری با راهیان نور

همانطور که امام راحل فرمودند زنده نگهداشتن یاد شهدا و نهادینه کردن آن، امری است بسیار ضروری و با وجود این مهم است که می توان هر چه بهتر افراد مختلف جامعه را با مبانی اساسی اسلام، خصوصا فرهنگ ایثار و استکبار ستیزی آشنا نمود، مخصوصا در بین کودکان و نسل های جدید جامعه، که کمتر با این مقوله آشنایی دارند.

حضور جمع کثیری از زائرین و خادمین از نقاط مختلف کشور در این مناطق، و همچنین محرومیت فرهنگی و سنی بودن اکثریت ساکنین و مجاورین این مناطق، سبب ایجاد انگیزه تبلیغی در میان مبلغین اعزامی است.

تبلیغات گسترده دشمنان جهت ایجاد اختلاف بین مجاورین و بین زائرین و نظام مقدس انقلاب اسلامی باعث شده که نیاز ضروری به حضور هرچه قوی تر مبلغین برای دفع شبهات و تبلیغ مذهب به حق تشیع و ایجاد و تقویت هرچه بیشتر وحدت اسلامی در این مناطق، روز به روز محسوس تر شود.

گسترش روحیه شهادت طلبی و شهامت در بین عموم مردم و تبیین مبانی گفتمان انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی، یکی از نیازهایی است که در این مناطق به راحتی و با بستر مناسب و موجود، می توان به آن پرداخت.

 

۲)      همکاری با اماکن مذهبی، جهت انجام پروژه های فرهنگی تبلیغی

همکاری با اماکن مذهبی همانند حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، و مسجد مقدس جمکران و … بخشی از برنامه های پیش روی جبهه فرهنگی صبح قریب می باشد.

 

۳)      تبلیغ اماکن عمومی

حضور چشمگیر مردم در اماکن عمومی، خصوصا در پارک ها و مناطق زیارتی سیاحتی، به همراه استقبال مشهود مردم از فعالیت های فرهنگی تبلیغی انجام شده در این زمینه، باعث شده که احساس نیاز شدیدی به فعالیت در این عرصه گردد.

و البته با توجه به نیاز مخاطبین به مشاوره در زمینه های مختلف و عدم آگاهی نسبت به مسائل شرعی و اعتقادی، ما را برآن داشت تا طرحی تحت عنوان رفیق فابریک، آماده نماییم.

خلل استفاده از ظرفیت کمی و کیفی این مکان ها، که دارای پتانسیل بالایی برای امور تبلیغی است، مشهود می باشد.

 

اهم برنامه ها ی مطرحه برای فعالیت های تبلیغی در این عرصه، به شرح ذیل است:

برپایی نمایشگاه

غرفه های پاسخگویی به مسائل شرعی

غرفه های پاسخگویی به مسائل اعتقادی

غرفه های مشاوره

برپایی نماز جماعت و محفل های مناسبتی

 

۴)      تبلیغ جهادی نقاط محروم استان قم (اطراف کوه سفید و قمرود و روستاهای بخش قنوات)

این فعالیت با استفاده از ایام تعطیلی و پایان هفته طلاب، جهت تبلیغ در اماکن نزدیک به محل سکونت طلاب در استان قم، صورت می  پذیرد که با توجه به محرومیت فرهنگی بخشی از روستاهای اطراف قم و حضور کم مبلغین در این مناطق و رشد چشمگیر اهل حق و همجنین برنامه ریزی دفتر یکی از افراد معلوم الحال جهت این منطقه، می توان این مناطق را دارای بستری آماده برای پذیرش معارف ناب دینی دانست که در صورت غفلت از این بخش ها، در آینده تبدیل به  یکی از معزل های اساسی اعتقادی فرهنگی و آسیب های جبران ناپذیر خواهند شد که برای رفع آن باید هزینه های هنگفتی پرداخت.

تشکیل گروه های جهادی از مردم روستا برای رفع نیازهای روستاهایشان، فعال سازی یا تشکیل پایگاه های بسیج روستاها، و همچنین شناسایی و ترغیب و تشویق نوجوانان روستاها جهت ورود به حوزه علمیه و رفع نیازهای معنوی روستاها با روحانیون بومی از جمله برنامه های پیش روی این طرح می باشد.

باید توجه داشت که سفارشات علما و مراجع تقلید جهت اعزام مبلغ به این مناطق. از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

۵)      تبلیغ فضای مجازی (سایت روشنگر):

بهره گیری از قالب فعالیت در سایت و شبکه های اجتماعی، در راستای تبلیغ نوین دین مبین اسلام و مذهب حقه تشیع، خصوصا با وجود تاکیدات رهبری ناظر به تبلیغ در عرصه فضای مجازی.

جامع هدف : فارسی زبانان و اسپانیایی زبانان (حدود ۶۰۰ میلیون اسپانیایی زبان (و کمبود معارف تولیدی شیعی به این زبان))

توضیح:

عرصه ی معارف دینی در قالب سایت، با توجه به گستره مخاطبین و ماندگاری مطلب، یکی از عرصه های شایسته و بایسته در زمینه تبلیغی می باشد.

عدم آشنایی بسیاری از مخاطبین اسپانیایی زبان با معارف دین اسلام و مذهب حقه تشیع که با وجود تخریب ها و منفور جلوه دادن توسط رسانه های غربی، فعالیت در این عرصه، ضروری به نظر می رسد.

همچنین عدم آشنایی بسیاری از مسلمان های اسپانیایی زبان با معارف دینی، که این خود بازگوی عدم فعالیت و کم کاری نهاد های مختلف تبلیغی در این عرصه است.

باید توجه داشت که تعداد سایت های اسپانیایی شیعی، بسیار کم بوده؛ و محتواهای تولیدی، یا توسط غیر مسلمانان و یا اهل سنت، آماده می شود.

همچنین ضعف های موجود در تولیدات شیعی به زبان خارجه، با توجه به عدم آشنایی تولید کننده ی محتوای فارسی با نیازها و ذهنیت های مخاطب اسپانیایی زبان؛ و عدم آشنایی مترجم با معارف دینی، دیده می شود، که برای رفع این خلل، از طلاب سطوح عالی مسلط به زبان اسپانیایی و آشنا با مخاطبین اسپانیایی زبان، در فعالیت سایت روشنگر، استفاده می شود.

بازخورد: تاکنون با وجود محدودیت فعالیت های صورت گرفته در این بخش، استقبال بسیار خوب و قابل تأملی توسط اسپانیایی زبانان، از محتواهای تولیدی صورت گرفته، که باعث درک ضرورت فعالیت، در این عرصه است.

 

۶)      هیئت حضرت عابس علیه السلام

عدم بیان اندیشه های اسلامی و یا بیان اندیشه های اسلامی با رویکرد غیرانقلابی در تعداد زیادی از هیئات شهر قم، سبب شد تا با رویکرد فعالیتی پژوهشی در طرح کلی اندیشه های انقلاب اسلامی (مقام معظم رهبری) به نشر و ترویج این مهم، تحت قالب هیئتی رو آورده شود، که البته این مهم با نشر معارف اهل بیت علیهم السلام جهت گسترش معارف دینی در میان طلاب و در مرحله بعدی در میان عموم جامعه، حاصل خواهد شد.

 

۷)      دوره های آموزش تبلیغی تربیتی (مهارت های تبلیغی و محتواهای تبلیغی) (کانون فرهنگی تبلیغی تربیتی، جهت آموزش و تربیت مبلغین، مربیان و متربیان)

این دوره ها به صورت حضوری و غیر حضوری جهت اعضا و دیگر مبلغین و مربیان و همچنین متربیان، برگزار می گردد.

 

۸)      انجام طرح ها و پروژه های پژوهشی

انجام فعالیت های تحقیقاتی پژوهشی با در نظر گرفتن اهمیت، توانایی و نیاز

 

۹)      تکمیل استخر اطلاعات ویژه مبلغین و فعالین فرهنگی

تکمیل فایل های متنی صوتی تصویری  و …  در بیش از ۱۵ موضوع فرهنگی تبلیغی.

 

۱۰)  ساماندهی امور جذب و گزینش و تشکیل بانک اطلاعات اعضا

گسترش جذب و گزینش اعضای جبهه همراه با ساماندهی پرونده اعضا (پرونده جبهه و بسیج) جهت تکمیل بانک اطلاعات و ثبت فعالیت آنان.

 

۱۱)  ارائه هدایا و خدمات تفریحی به اعضا، همراه با برگزاری اردوها، و برنامه های ورزشی و …

تخصیص کمک هزینه به فعالین جبهه در قالب هدایای ماهیانه و برگزاری اردوها و برنامه های تفریحی، ورزشی و…

 

۱۲)  حمایت از فعالین فرهنگی تبلیغی تربیتی جهادی هنری

پشتیبانی از افراد و مجموعه های فعال در زمینه های مرتبط با فعالیت های جبهه

 

۱۳)   گسترش صندوق قرض الحسنه، ویژه اعضای جبهه

ارتقا کمی و کیفی صندوق قرض الحسنه درون مجموعه ای جهت ارائه خدمات مالی

 

۱۴)  همکاری با کانون های فرهنگی تربیتی

ارتباط با کانون های فرهنگی جهت گسترش و بهبود فعالیت های فرهنگی تبلیغی تربیتی

۱۵)  تربیت طلاب مستعد و دانش آموزان نخبه

استعدادیابی، جذب، گزینش، آموزش، تربیت و …. طلاب مستعد و دانش آموران نخبه و مستعد

 

۱۶)  انجام فعالیت بصیرتی

تلاش جهت رشد سطح بصیرتی اعضا و مخاطبین

 

۱۷)  ارائه خدمات فرهنگی

همکاری با مجموعه ها و فعالین فرهنگی جهت ارائه خدمات فرهنگی

 

 



ارسال دیدگاه

اطلاعیه ها

بیشتر بخوانید