اجتماعی سازی

اجتماعی سازی

اجتماعی سازی

اجتماعی سازی : پیش‌ران دومی که متن بیانیه، خواننده را بدان راهنمایی می‌کند، مفهومی است کلیدی و در عین حال پردامنه: «اجتماعی‌ سازی». اجتماعی‌ سازی در نحله‌ها و رشته‌های مختلف دانش، معانی گوناگونی دارد اما در سیاق این بیانیه، اجتماعی‌سازی، مفهومی نزدیک به «عمومی‌سازی» دارد که بر اساس آن مردم، نه تنها «مخاطبان» مسائل کشور که «مدیران» آن نیز هستند

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته

جامعیت بیانیه گام دوم انقلاب

جامعیت بیانیه : ویژگی نخست اینکه این بیانیه دارای ” جامعیت ” است؛ چرا که هم به مشکلات، خطاها، سوءتدبیرها و بی‌تدبیری‌ها اشاره داشته است و هم به ظرفیت‌ها و امکانات وسیع و بی‌بدیلی که در کشور وجود دارد، اشاره کرده است که مهمترین سرمایه و ظرفیت نیز سرمایه انسانی است.
لینک مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته

 

جوان سازی

یکی از این پیش‌ران‌ها، «جوان‌سازی» است. جوان‌سازی که اعم از «جوان‌گرایی» است به معنای نوگرایی در «عاملان و کنش‌گران» و «فرآیندها» به صورت هم‌زمان است. «جامعه‌‌سازی» مصداق بارز و بیّن جوان‌سازی فرآیندها و زدودن خطاهای احتمالی و کم‌رمقی‌های پدیدآمده در چهل سال نخست انقلاب است که هم تبیین نظریه حاکم برآن و هم توجه و اجرای عینی این نظریه نیاز به عاملان جوان و البته معتقد به این نظریه دارد

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته

اصل ولایت فقیه در بیانیه گام دوم

نکته‌ی آخر این‌که این پیام چیزی کم دارد. رهبر انقلاب راجع به نقش خود و ولایت فقیه در پیموده شدن گام اول انقلاب و وصول دستاوردهای درخشان حرفی به میان نیاورده‌اند. البته شأن ایشان و مقتضای پیام این‌ نبوده است اما قطعا وظیفه‌ی دوست‌داران انقلاب و کسانی‌که خود را سرباز رهبری می‌دانند است‌که در خصوص این جنبه از موضوع نیز صحبت کنند.

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، عکس نوشته

 

دستاوردهای منطقه ای

نکته‌ی دیگر این است‌که حضرت آقا در مورد سیاست نظام در مورد مسئله‌ی منطقه‌ای که اکنون نقطه‌ی اصلی فشار دشمن است و تعیین تکلیف بسیار مهمی کردند. برای اولین بار می‌شنویم که ایشان تاکید دارند ما در مرزهای سرزمین‌مان ایستاده‌ایم و در درون سرزمین‌های اشغالی نیز به مقاومت کمک می‌کنیم و این سخنان بزرگی است‌ و نشان‌دهنده‌ی این است‌که نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای منطقه‌ای را سر دست گرفته و به آن افتخار می‌کند

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته

کارآمدی جوانان

نکته‌ی پنجم که سبب می‌شود حضرت آقا به جوانان اعتماد داشته باشند این است‌ که در صحنه‌های حساس فعلی که انقلاب اسلامی درگیر آن است چه در صحنه‌ی جنگ نرم و مبارزه‌ی فکری که دشمن ایجاد کرده است و هم در صحنه های سخت و نیمه سخت هر جا جوانان ابتکار عمل داشتند، کارآمد عمل کرده‌اند چه در حوزه‌های علمی، مجازی، مدافعان حرم و… بنابراین ایشان نسل جوان را کارآمد می‌دانند. 

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته

توجه به آرمان ها

نکته‌ی سوم ‌که نقشه‌ی راه گام دوم انقلاب اسلامی بایستی بر اساس آن تنظیم شود؛ اهداف و آرمان‌ها، مبانی و اصولی است‌که حضرت امام(ره) برای این انقلاب تعیین کردند و رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند این موارد غیرقابل تغییر است و بقای جمهوری اسلامی در گرو تحقق هر چه دقیق‌تر این آرمان‌هاست. ماندن بدون اصول برای ما ارزشی ندارد و این مسئله یکی از مضامین اصلی پیام ایشان است

لینک مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته

ضرورت دشمن شناسی

نکته‌ی دومی که در مورد این پیام باید درنظر داشته باشیم برنامه و طراحی دشمن است. اساسا یکی از ویژگی‌های مهم این بیانات این است‌ که در جای‌جای آن ردپای ضرورت فهم نقشه‌ی دشمن وجود دارد. این مورد نشان‌دهنده‌ی این است‌که غفلت از دشمن یک استراتژی برای دشمن است. یعنی تولید غفلت برای مردم، نخبگان و مسئولین در نظام جمهوری اسلامی یک استراتژی است‌که رهبر انقلاب در سطرهای این پیام  مکرر به آن اشاره داشته‌اند.لینک مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته

اساس نقشه ی راه

نکته‌ی اول که بایستی به آن توجه داشت این است ‌که ایشان فرمودند گام دوم انقلاب را بدون داشتن نقشه‌ی راه نمی‌توان طی کرد و نقشه‌ی راه بایستی با توجه به یک‌سری موارد تنظیم شود. اول از همه، تجربه‌ی گذشته است ‌که ایشان نیز در پیام‌شان به نقاط قوت و ضعف این تجربه اشاره کردند و تصریح نمودند که نقاط قوت بیشتر از نقاط ضعف است و البته باید بدانیم که نقاط ضعف نیز وجود دارد و اینطور نیست که تجربه ما از نقاط ضعف خالی بوده است.

مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته

اهمیت این بیانیه

این بیانیه مهم است به‌دلیل صادرکننده و امضای زیر آن! صادرکننده‌ی این بیانیه شخصیتی است با ویژگی‌های حقیقی ممتاز و جایگاه حقوقی رفیع. شخصیتی که رنگ انگشترش خبرساز است و نخ‌های قبای ایشان یا تصویر راه رفتن ایشان در یک روز برفی برای تدریس، سوژه‌ای جذاب برای رسانه‌ها و میلیون‌ها کاربر فضای مجازی می‌شود، بیانیه‌ی حدوداً شش هزار کلمه‌ای چنین شخصیتی که تک‌تک واژگانش با عنایت انتخاب شده‌اند حتماً مهم و نیازمند تعمق و شایسته‌ی تدبر در آن است.

مطلب:
کلیپ تصویری، کلیپ صوتی، عکس نوشته


دانلود با لینک مستقیم


دیدگاه ها

comprar reseñas positivas آوریل 30, 2023

… [Trackback]

[…] Read More on that Topic: rowshangar.ir/اجتماعی-سازی-در-بیانیه-گام-دوم/ […]

… [Trackback]

[…] Read More on that Topic: rowshangar.ir/اجتماعی-سازی-در-بیانیه-گام-دوم/ […]

Buy Cz gun سپتامبر 04, 2023

… [Trackback]

[…] Read More Info here on that Topic: rowshangar.ir/اجتماعی-سازی-در-بیانیه-گام-دوم/ […]

ارسال دیدگاه

اطلاعیه ها

بیشتر بخوانید