فعالیت های تحریک آمیز  و دشمنیهای یهود ۱

فعالیت های تحریک آمیز و دشمنیهای یهود ۱

تضعیف عقیده:
حسن سلوک پیامبر اکرم (ع) سبب شد که روز به روز بر تعداد مسلمانان افزوده گردد. این پیشرفت موجب اضطراب علما و محافل مذهبی یهود گشت. از این رو، با پیش کشیدن سوالات پیچیده مذهبی، می خواستند عقیده مسلمانان را نسبت به پیامبر (ع) متزلزل سازند.
دشمنان اسلام، به خصوص یهود، برای دور ساختن مسلمانان از اسلام ناب از هیچ کوششی فروگذار نکردند؛ حتی درباره یاران نزدیک پیامبر (ص) نیز چنین طمعی داشتند که بتوانند آنها را از اسلام باز گردانند و مسلّماً اگر می توانستند در یک یا چند نفر از یاران نزدیک پیامبر اکرم (ص) نفوذ کنند ضربه بزرگی بر اسلام وارد می شد و برای تزلزل دیگران نیز زمینه کاملا مساعدی فراهم می گردید. بعضی از مفسران نقل کرده اند: جمعی از یهود کوشش داشتند افراد سرشناس و مبارزی از مسلمانان پاک دل چون معاذ و عمار و بعضی دیگر را به سوی آیین خود دعوت کنند و با وسوسه های شیطانی از اسلام باز گردانند . این آیه نازل شد و به همه مسلمانان در این زمینه اخطار کرد: «ودّت طائفه من اهل الکتاب لو یضلّونکم و ما یضلون الّا انفسهم و ما یشعرون» «جمعی از اهل کتاب (از یهود) دوست داشتند شما را گمراه کنند. (اما آنها باید بدانند که نمی توانند شما را گمراه سازند) آنها گمراه نمی کنند مگر خودشان را و نمی فهمند.» (آل عمران:۶۹)
یهودیان از ابزارها و راه‌های مختلفی برای تهاجم فرهنگی و گمراهی مسلمانان استفاده می‌کردند که برخی از آنها به شهادت قرآن چنین‌اند:

http://www.1doost.com/Files/Pictures/1392/08/04/1382808231.jpg
آمیختن باطل با حق، کتمان و پنهان کردن حق و هدایت، ایمان و کفر بعد از آن (بازی با دین مردم) [آل عمران / ۷۱ و ۷۲]، تلاش برای به دست گرفتن مدیریت‌ها و رهبری [آل عمران / ۱۰۰]، فتنه‌انگیزی و تلاش برای تأثیرگذاری بر تصمیمات رهبری [آل عمران / ۴۹]، جلوگیری از تعامل و ارتباط فرهنگی منطقی [بقره / ۷۶ و ۷۷]، تحریف واقعیات [نساء / ۴۶]، نفاق و دورویی [مائده / ۶۱]، جدال و مجادله در آیات الهی [مؤمن / ۵۶] و …
در قرآن کریم می خوانیم: «ودّ کثیر من اهل الکتاب لو یردّونکم من بعد ایمانکم کفاراً حسداً من عند انفسهم من بعد ما تبین لهم الحق فاعفوا واصفحوا حتی یأتی الله بامره ان الله علی کل شئٍ قدیر» «بسیاری از اهل کتاب از روی حسد – که در وجود آنها ریشه دوانده – آرزو می کردند شما را پس از اسلام و ایمان با این که حق برای آنها کاملاً روشن شده است، از دینتان برگردانند. شما آنها را عفو کنید و گذشت نمائید تا خداوند خود(فرمان جهاد) بفرستد. خداوند بر هر چیزی تواناست.» (بقره: ۱۰۹)
در واقع بسیاری از اهل کتاب به ویژه یهود تنها به این قناعت نمی کردند که خود آیین اسلام را نپذیرند بلکه اصرار داشتند مؤمنان نیز از ایمانشان باز گردند و انگیزه آنها در این کار چیزی جز حسد نبود. بنابراین دستور مزبور یک دستور مبارزاتی است که به مسلمانان داده شده تا در برابر فشار شدید دشمن در آن شرایط خاص، از سلاح(عفو و گذشت) استفاده کنند و به ساختن خویشتن و جامعه اسلامی بپردازند و در انتظار فرمان خدا باشند. این فرمان الهی به مسلمانان هشدار می داد که مبادا بازی بخورند و بر اساس شرایط، واکنش نشان دهند.



ارسال دیدگاه

اطلاعیه ها